Magdalena Forsberg blir ansiktet utåt för L’Oréal i Sverige

31 augusti, 2020
Resumé

Den folkkära idrottsprofilen Magdalena Forsberg frontar hudvårdsjätten L’Oréals Golden Age-kampanj på den svenska marknaden. Innehållsbyrån Next Level Group har sytt ihop avtalet.

Den forne skidskyttehjälten Madgalena Forsberg var under slutet 1990-talet och början av 2000-talet Sveriges mest folkkäre idrottare. Hon röstades av svenska folket fram till vinnare av Jerringpriset 1997, 1998, 2000 och 2001, vilket fortfarande är rekord för svenska idrottare.

Efter karriären, som avsultades 2002, har hon bland annat arbetat som programledare och expertkommentator i svensk och tysk tv. 2013 vann hon ”Mästarnas Mästare” i SVT. Hon är kontrakterad av Peter Forsberg och Anders Cedhamres innehållsbyrå Next Level Group, som parar ihop idrotts- och nöjesprofiler med medier och varumärken. För några dagar sedan presenterades hon som vinstutdelare för Postkodlotteriet i TV4

Kreera web&design Logo